Stall Vall

fredag 14 juli 2017

Semester!

Äntligen semester, hurra för färre tider att passa och inte öppna jobbdatorn på tre veckor!! De senaste två somrarna har varit lite väl intensiva och jobb och ledighet gått i varann så i år ska jag njuta ordentligt av att vara l e d i g.

Som en rejäl humörhöjare så blev Starlight friskförklarad idag också. Sist jag skrev så var jag rätt tveksam till om hon skulle bli det. Hon var kort i steget och utan framåtbjudning men framåt i skallen. Inte halt eller ojämn. Skitskumt.
Karin såg det också så jag inbillade mig inte.

Igår slog det mig att shit, hon kanske är obekväm med det nya schabraket som jag köpt och började använda lagom till igångjoggningen. Det är nåt fuktavvisande antiglid-material som är rätt strävt och jag var lite tveksam om det skulle funka i vinter när hon lätt får skav men tänkte inte på att det skulle kunna vara fel nu. 
Mycket riktigt, först kort i skritten men sen släppte det och min Lajtan var sitt gamla vanliga springiga jag. 
Så jag var riktigt hoppfull igår kväll, fast fullt beredd på att det kunde behöva sprutas igen. Men det gjorde det alltså inte. Jippi!

Hon är lite öm i ryggen efter schabrak-debaklet så ET-Cilla ska komma och lasra på onsdag och så tömkör jag under en vecka framåt, sen upptrappning av vanliga träningen under 5 veckor. Sen bör hon vara i fin form igen.
Tömkörning kom lägligt för efter ridturen igår så lossnade ena sadelgjordstroppen så sadelutprovaren/stopparen Anette ska laga det på måndag.

Aah vad skönt med ridbar häst igen <3

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar