Stall Vall

måndag 10 juli 2017

Nja njäe

Nu har jag känt o känt o svajat mellan si och så och känslan är nog tyvärr så att jag känner mig rätt inställd på att Starlight komma behöva sprutas en gång till på fredag.

Hon saknar lättheten i steget, vill framåt men saknar framåtandan. Inte ens skritt hemåt trampas på ordentligt. Igår hamnade efter Zia liksom, så brukar det inte vara.
Hon hade bra flow första passet med trav men var nog så himla taggad då och kände inte efter.

Så jag räknar med ett par veckors segt tråkelitråk till. 
Efter en natt med kass sömn så var jag inte världens mest peppade människa efter kvällens ridpass. Kände rent ut sagt att det här med hästar är överskattat och bara slöseri med känslor, tid o pengar.
Sansade mig sen. Ska försöka sova nu och vakna pigg imorrn, ingen vill umgås med ett vrak.

Bananmutat Stina för att få gulla med Freddy.
Foto: Carro
 

Kanske skulle skita i ridning och avla fram ett gulligt föl istället, om man är garanterad ett friskt och allting går tipptopp vill säga. 

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar