Stall Vall

söndag 9 juli 2017

Föl!!!

Jag har bara sett föl på håll, aldrig klappat eller hanterat något. Det var magiskt!
Mamma Stina ville bara ha banan och bli kliad i rumpan, annars brydde hon sig inte om oss nåt särskilt så där.
Men Freddy, han ville vara med han. Och inte på ett störigt påhängset "in you face"-sätt utan bara med, gillade att bli kliad och accepterade att bli gosad med nästan hur mycket som helst.
Superduperjättemegasöt, jag blev helt kär och impulsen att lyfta upp honom under rumpan och runt bogen och kuta till bilen för att kidnappa honom var stark.
Men jag har ju impulskontroll och tycker om Carro så mkt så jag höll mig. Jobbigt med dåliga stämningen som blivit och har troligtvis inte tillräckligt med mos i humrarna (lärt mig lite nytt golflingo i Nkpg) för att få honom att lätta från marken ändå.

Innan vi åkte till Stina o Freddy gjorde vi en snabb sightseeing
i Norrköping, otroligt fint med forsen genom stan.
Tittade även in hos mina kollegor på EFG-kontoret som ligger
inne i stan, de såg lite förvirrade ut.
Här kommer dom, föööölbilderna <3

Klitåg, gosegos.
 
Käftas lite med kompisen.
 
Uppfostran får inte förfalla helt o hållet i lösdriften.
Man får backa för att få godis.
 
Lite blandad utfodringoch ryktning.
 
När hals och ben inte riktigt är proportionerliga för ändamålet.
 
Modellpose.
 
Puuuss
 
Helt perfekt liten fluffunge.
 
Drömliv, 4 ston med föl i gigantisk hage.
 
Hej hej
 
Här kan man vila huvudet, så himla gosig.

Lilla familjen <3
 
Såå gosig men känns inte helt tryggt, man vet aldrig om
det plötsligt börjar gnagas med tänder.
Supermysigt dygn i Norrköping, gör jag gärna om.

/G














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar