Stall Vall

lördag 1 juli 2017

Blandat skoj

Hej o hå, nu är det semester minsann. Åtminstone en vecka, sen jobb en vecka och sen är jag ledig igen.

Helgen har varit fullspäckad. Tia och Jack bor hos oss så kusinerna har underhållit varann medan jag och Andreas jobbade klart förra veckan.

I torsdags investerade jag i en ny cykel till mig. Min gamla är sjutton år och har en pyspunke-förbannelse över sig. Dessutom får man väldigt lite rull per tramp och står still i motvind så det är en riktig cykelglädjedödare.

Den nya är en dröm att cykla på men ser ut som en vit-rosa Barbiecykel. Superfånigt att en damcykel måste ha rosa text och det uttryckte jag så klart tydligt i affären, ett lite motvilligt köp men med en budget som knappt tillåter cykelköp alls så var der inget alternativ att gå upp 1000 spänn i pris för annan modell med svart färg.
Insåg sen när jag skulle premiärcykla till stallet att mina gympaskor matchade perfekt OCH att jag hela tiden haft knallrosa nagellack. För att vara nån som är så negativ gällande rosa konsumtionsvaror så har jag samlat på mig ett rejält gäng tydligen.

Jag ÄLSKAR iaf cykelfan och har sen i torsdags cyklat till stallet 4 ggr. 16 km t o r så borde bli ca 20kr/gång i insparade bränslekostnader. 313 turer till så har jag tjänat in inköpet!

Och fått flås, benmuskler och en bättre miljö på köpet.




Matchy matchy.
 
Jag har inte bara cyklat utan även promenerat med Starlight (som helst vill äta) så jag får oändligt med motion just nu.
 
Hennes rygg är inte så omusklad som den ser ut på bilden,
knasvinkel.

 

I lördags var jag på auktion för första gåmgen i mitt liv. Skitkul och kan nog lätt bli beroendeframkallande. Jag budade bara på en skål men la mig. Fick däremot världens adrenalinpåslag när syrran budade hem ett skitsnyggt glasbord som vi väntat länge på att det skulle ropas ut.
Hon vann, 350 spänn och helt klart värt mer.

Efteråt åkte hela familjen till skateparken i Forshaga och på kvällen kollade vi skräckfilm med Olivia, nya kvällsrutinen :S


Snygga högtalare som gick för 50 spänn för alla fyra. Rena rånet.
Just ja, skurade transporten på lördagen också. Medan andra tävlade på Laxå.
Buhuu, vill också vara med där ju.
 
Numer är den även servad och har fått ett reservhjul.
På söndagen stallade jag och sen panikstädade vi huser inför Ollis familjekalas.
Hon bakade tårtan själv m hjälp av Tia. Stora lillsnuttan.
 
Och lilla tantsnuttan vilade lite med mig som vakt.
 
<3
Nu ligger jag i dagbädden i Carros kök och ska somna efter stallmorgon (cyklade så klart), resa till Norrköping, 9 håls golfspel och sen god mat och massa snack.

Imorrn ska vi hälsa på hennes fina Stina med dretonge-fölet Freddy, äntligen!!

Gonatt!

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar