Stall Vall

måndag 17 juli 2017

Äntligen regn

Semestern lullar på fint, helgen räknas egentligen inte utan det är ju idag som är första dagen. Vi har köpt virke till garaget och fixat lite smågrejer så än så länge känns det produktivt.

I helgen har jag ridit Zia med Starlight som handhäst, funkade finfint, de är väldigt kompatibla de där två. Vi tog en skritt- och joggingrunda längs åkervägen och vidare upp i skogen, bra uppstart då S ska tömköras närmsta två veckorna och det är lite väl jobbigt att springa med.



I lördags kväll hade Olivia middag med ett gäng kompisar, ett sent födelsedagsfirande. Efter att ha servat med mat så satte jag och Andreas oss i solen på framsidan, underbart med kvällssol där, finns risk för trädäcksbygge där också inom några år.
Fin utsikt över transporten också hehe.
I söndags regnade det heeeeela dagen, mer eller lite mindre. Jag red en blandad runda med Zia på 14,7 km. Hon är bra stark när hon vill springa, till slut hittade jag ett sätt att få mjuk kontakt i ett lagom tempo men jag säger det igen, imponerad över Karins ork att tävla denna springmaskin.
Man får verkligen rida med hela kroppen.
Var skönt med mjuka vägar och nästan noll bromsar.
Efter Zia-rundan blev det en promenad med Starlight i lillskogen, lyfta lite ben på stigar och äta blåbär! Säsongen är igång och S väntade tålmodigt när jag stannade titt som tätt för att äta.
Fördelen med igångsättning och semester, jag är inte uppe i varv utan fixar att ta det lite lugnt och tittar inte på klockan hela tiden.



Idag blev det återigen en handhästrunda, lite längre och med lite mer trav. The ladies arbetsmoral var sådär, de ville mest äta. S travade och tog sig tuggor i diket samtidigt, bra sätt att sätta kroksben på sig själv...
Men de är jätteduktiga, Zia mycket mer chill när S är med bakom, springer lagom fort och de blev inte rädda för vare sig joggare eller fyrhjuling. Blir spännande å se om det kommer funka lite smidigt när vi börjar galoppera framöver.



/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar