Stall Vall

torsdag 29 juni 2017

Pigga ögon

Min dynamithäst är tillbaka, pigga långa steg och alerta ögon. Lite odräglig pga understimulans också så igår fick jag säga till henne på skarpen.

Hon är så tydlig, veckorna mellan skadan och återbesöket var hon lite loj och oengagerad. Det kan delvis bero på att de hetsätit gräs och varit ständigt mätta sen de kom ut i nya hagen men jag är rätt säker på att hon inte känt sig bra och blivit låg. Inte för att förmänskliga men man tappar ju en del energi när man har ont.
Nu har hon gått själv utan gräs i en vecka så det är en kombo av smärtfrihet och minimalt med motion som gör henne extra pigg men den där alertheten, det är min Starlight som är sig själv igen.
Underbart!

Häromdagens blev jag vallad av Lajtan på promenaden.
Hon gick och buffade mig lätt i ryggen, tyckte väl det gick
lite långsamt. Sen dyker hon ner i varenda grästuva hon hittar.
Fullständigt utsvulten.
 
Goa lilla Arvid kommer bli en riktigt bonnunge.
Och han bubblar och babblar massor med mig nu, vaksamheten bortblåst <3
På fredag em, efter en dag i egen hage och promenad, så ska hon få gå över till de andra igen så ordningen blir återställd. Förhoppningsvis någorlunda springfritt.
Ingen ny skada nu tack, får vi bara ok på nästa besök så fortsätter träningen mot årets mål:
Att Starlight ska få ihop sina 1000 distansritts-kilometrar. Bara 100 km kvar nu!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar