Stall Vall

tisdag 6 juni 2017

Med licens att ändra sig

Hann aldrig skriva inlägget som rubriken hänvisar till igår så det blir en blandad innebörd efter idag.

Först syftar den på att Karin bestämt sig för att inte rida Laxåritten utan ville grooma mig istället. Så jag anmälde mig till T80 igen (avanmälde tidigare då jag skulle grooma när Karin rejsade).

Red en underbart 1,5-timmes pass med mest trav och lite galopp igår.
Starlight var superfin och taggad, ville springa efter två cyklister som körde ikapp oss i skogen och travade med härliga svävande kliv.

Innan vi red ut hade S vakttjänst i hagen.

Efter ridturen tömde jag boxbäddarna från vintern så vi skulle kunna skura stallet idag.
Ice kom in och blev borstad och fick kraftfoder sen smet Sune in i sin box när jag skulle släppa ut Ice igen. 
 

Otroligt skönt att stallet är skurat så här tidigt, ser fram emot några månader med skönt enkelt hästliv med minimalt med stallfix.

Efter att vi skurat idag så åkte jag hem och hade hemmadag med familjen innan jag åkte tillbaka för att galoppträna tillsammans med Karin.
Vi planterade grönsaker, jag hoppade i poolen i 16,5 grader (sviiinkallt men varmt i luften så vaknade mest till liv, sen solade jag och somnade i solstolen en sväng), vi gick till skolan och spelade basket, jag skurade insidan på bilen och städade bort halva Vasarittens sandparkering som vi fått med oss hem och grillade sen hamburgare. Så jädra skön dag <3

Sen visade det sig att Starlight är halt när vi skulle galoppjobba.
Syns eller känns inget så gissningsvis har hon vrickat eller sträckt sig i nya hagen, får se vad veterinären har för förslag på skada. Nånting svårläkt och dyrt säkert. Suuuuuuck, hur många ggr ska en behöva bygga upp en häst egentligen??
Svar: oändligt många ggr om det är hästen i ens liv.
Nu låter jag jättepessimistisk men inser väl egentligen att det troligtvis inte är så illa.
Åtminstone inte stå på box med vajer-illa.
Men Laxå är oavsett avbokat. Igen.

Enklare hästliv några månader sa jag! Är väl inte så mkt begärt.

Bajs.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar