Stall Vall

fredag 9 juni 2017

Förutsättningar

Igår kväll följde hela familjen med till stallet för en liten promenad med Starlight. Hon var lite loj och traskade på i makligt tempo bakom och försökte tjuväta så ofta det gick.
Givetvis tolkar jag det som att hela hon är paj och jättedålig och komma dö vilken minut som helst tills Karin påminde mig om att det är rätt slitigt att gå ute dygnet runt i det knäppa vädret vi har just nu. Just det ja. Jag projicerar mina känslor rätt mycket nu.

Hon kommer få stå inne på nätterna fram tills nästa veterinärbesök och nästa vecka när Pär kommer och skor om fuxarna så ska han ta av hennes sulor som hon är skodd med sen Vasaritten.
Inte för att jag egentligen tror att det spelar nån roll men juuust in case.
ET-Cilla kommer och går igenom henne när metacam-kuren är avklarad också. Hon bröt ett ben i handen för några månader sen men kommer äntligen igång igen nu, känns tryggt.

Så vi gör allt vi kan för att få de bästa möjliga förutsättningarna för lyckad läkning, vad det nu än är.

Miljöträna lite med paraply när det ändå är kasst väder.
Luften har verkligen totalt gått ur mig och energin på rekordlåg nivå, trots att jag med lite helikopterperspektiv egentligen är optimistisk. Har bara inte tålamod med ovisshet.

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar