Stall Vall

måndag 29 maj 2017

Tjuvstartad sommar

Alltså, vicken helg det varit <3<3
I torsdags kväll kom min syster och systerson Jack och stannade hela helgen. Jag jobbade i fredags och på kvällen grillade vi och Karin kom och hängde med oss.
På lördagen åkte jag till Sörmon och vände då jag inte behövdes som funktionär, red ut på Sune med Karin och Linda som visade upp sin fina nya häst Ekemir. Han var sprallig :D

Både Zia och Sune tog Ekemir med ro så han verkar vara
en trevlig individ :)
När jag kom hem monterade vi ihop poolen i rekordfart, tack o lov har Karlstad Kommun än så länge inga restriktioner för vattenanvändningen. 
Var fantastiskt sommarväder och vi var bortbjudna till en kompis på besök fr Göteborg, i hennes familjs sommarstuga.
Var SÅN idyll! 
Barnen badade från bryggan, rodde gummibåt, grillade vid sjön och spelade kubb o boule. Blåste men varma vindar så var mest jobbigt när man fick röken på sig.
 
Får det lov att vara lite boule efter badet, kanske?
Sommar när den är som allra bäst!
Igår var det varmt och skönt på morgonen när jag släppte ut, chansade med shorts och linne och det var inte ens lite kallt. Förutom sätena i bilen. Måste ju få lite färg på mina stackars albylvita ben och 1,5 timmes promenad i sandgropen kickade igång en liten start iaf.
Sen blev det spöregn lagom tills poolen var fylld, hindrade inte barnen från att hoppa i. I femton grader :O.

Nu är det full jobbvecka, den första på ett tag känns det som. Let's go!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar