Stall Vall

onsdag 3 maj 2017

Sköna dagar


Vädret denna veckan har varit fantastiskt fint, sol och värme på riktigt.
Första maj tillbringades hemma, vi skurade trädäcket, rensade ogräs, ställde ordning utemöblerna och sov i solen.
Lugnt och skönt fast det ändå blev en del gjort.

Älskar våra nya dörrar och fönster ut mot trädäcket.

På kvällen åkte jag till stallet och packade upp det som var kvar och promenerade med Starlight.



På tisdagen följde hela familjen med och skrittade Starlight och Ice.






Ice fick pälsen-kliar-attack och började skakslänga med huvudet. Därav Emils min.

Igår promenerade jag och Karin med skimlarna och idag följde Olivia med.
Så kors i taket, Ice har ridits 2 ggr den här veckan.


Värsta skogsmysveckan.

Medan Olli borstade bort halva Ice (pälsfällningen är galen, ponnygalen) så dressyrade jag Sune. Han var lugn, busade ingenting, och vi hade ett trevligt ospännande pass. Han försöker inte glida iväg till höger alls ofta nu, jätteskönt.
Tränade en hel del på att trava, sakta ner till skritt, få ordning på bogarna och ställning och sen trav igen.
Det svarade han riktigt bra på tycker jag. 

I övrigt så är Starlights ben torra och jättefina efter tävlingen och det var de redan dagen efter, hurra vad bra hon är.

Softar vidare mot helg!

/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar