Stall Vall

fredag 26 maj 2017

Hopp o bock

Ledig dag igår var så himla välbehövligt. Först sovmorgon och sen nästan en hel arbetsdag i stallet.
Förlåt familjen :S Men mockade i princip hela Ice hage, vilket hängt över mig länge nu. Och blev bjuden på supergoda kyckling-enchiladas hos Thorén-Erikssons. Spontant och görlyxigt!

Innan dess hoppade vi Karins hästar på ridbanan. Oj så skoj, inga problems med framåtdrivningen på nån av dom. Speciellt inte Zia som blev hur sprallig som helst och försökte bocka av Karin två ggr.
Oskar och barnen var med och filmade så det finns rörligt bevis hehe.

Zia tar i som tusan och man ser här att Karin lite grann lättat i sadeln.
Sen blev det bockserie!
 
Mer ordning mot slutet.
 
Powerpinglor <3
Jag är helt imponerad, Karin är inte en hoppglad ryttare men det lyste om henne igår och hon blev inte ett dugg osäker (inte som det såg ut iaf) av Zias sprallighet. Jag har aldrig sett henne hoppa så högt, typ 65-70 cm. Heja heja!

Åh vad jag gillar den här bilden. Fun times!
Sune var jätteduktig, han är en riktig trooper som hoppar även om vi kommer lite fel ibland och tvekar inte alls fast vi höjde upp. Han rev halva hindret istället men hoppade ändå glatt igen sen och ville inte sluta fatta galopp vad vi än skulle göra emellan hindren.



Faaaen vad snygg han är, Sune-plutten!
 
Sen tog bensinen slut och då måste man vila.
Klippte ihop en liten film, älskar att jag ropar BRA SUNE! och sen faller halva hindret. Han var ju bra som hoppade oavsett hur det gick <3



/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar