Stall Vall

lördag 13 maj 2017

Ful FUL sits

Sitter just nu med intensiv träningsvärk efter en massa hoppande på studsmattor på Säfsens Snowcamp med Olivias klass och slökollar på Eurovision, med dålig uppkoppling så sändningen hackar, vi ligger typ en låt efter. Drygt.

Vi ska vara här till imorrn, fem vuxna och 19 goa barn som efter den här terminen sprids ut i nya klasser på högstadiet.

I torsdags var jag på pensionärsparty i Tranås, en kollega (en f d chef till mig) går i pension och det var ett stort gäng blandat folk från hela landet. Riktigt kul och rörande att höra deras olika minnen från hans tid på EFG.

Eftersom jag var borta torsdag-fredag em och skulle vara borta idag så fick jag åka och motionera Starlight på fredagskvällen så det inte skulle bli tre vilodagar i rad.
Körde ett pass på ridbanan och Karin kom och filmade.

Det gick rätt ok, vi kämpar på och vissa saker börjar sätta sig mer och mer naturligt. När jag såg filmklippen sen så insåg jag verkligen vilken skitful sits jag har. Lite deppigt men jag ser på det som att så länge S och jag tillsammans blir bättre gällande hur hon rör sig, lyssnar o s v så får jag tweaka sitsen bit för bit på vägen. Jag kan inte tänka på allt hela tiden, då blire meltdown och kaos.

Men så småningom behöver jag:

- komma ner i sadeln rejält, fram med nedre magen, lite bakåtlut m överkroppen.
- länga skänklarna och lite bak med underskänklarna, fram m tårna (nu pekar de rakt ut ibland.
- sänka axlarna, vara flexiblare i armbågarna (detta har börjat sätta sig liiite mer i muskelminnet faktiskt).

Några stillbilder ur de bättre sekvenserna.
Vädret var ljuvligt, kolla solnedgången!


Imorrn kväll blir det mer dressyr på ridbanan.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar