Stall Vall

söndag 7 maj 2017

Brattforsheden

Är ett paradis på jorden. I alla fall för alla som älskar fin natur och för oss distansryttare är det typ magiskt. Sandvägar kors och tvärs i mil efter mil. Hanna som bor nån km därifrån är grymt bortskämd. Och jag är bortskämd som har Hanna i mitt liv, inte bara för att hon bor vid heden.
Har sovit riktigt dåligt den här veckan då barnen är hostiga men tycker det är så jäkla roligt att rida just nu så nemas problemas att skjuta undan tröttheten och lasta in Sune i transporten och åka på rid-date i paradiset. Sune skötte sig helt fantastiskt bra. Sist jag red hoppade han kors och tvärs över vägen och kändes kantig. Men igår var han den där Sune som jag bara älskar. Mjuk, fin och väldigt sansad. Han försökte busa med Game vid ett tillfälle och det var tur att han inte lyckades för Game var inte upplagd för bus. Dock påminner tydligen Sune mycket om Game som ung.


Jag har ibland svårt att se om Sune kommer att bli en distanshäst eller inte. Känslan säger så olika saker. Ena dagen tänker jag att vi nog ska pyssla med annat och nästa dag att vad sjutton vi lär ju prova. Han är så sen med allt den unge herrn. Även fast han är stabilare och starkare i kroppen så känns det ibland ändå helt osammanhängande och vingligt och svagt. Han är 6 år snart men han är nog typ som 4 år i kropp och knopp. Vissa dagar lite äldre, vissa dagar senare runt 3 år.
Men livet är aldrig tråkigt med Sune. Det kan vara skitjobbigt och uttröttande men aldrig trist. Han är en glad skit med en stor personlighet och värme. En hästisbästis helt enkelt.
 
/ Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar