Stall Vall

måndag 24 april 2017

Same same men different tränare

Har inte blåst bort men är nog lite urblåst i skallen. I lördags skrek jag jag rakt ut när vinden tog i medan jag packade höpåsar. Blir på så dåligt humör och frustrerad av blåst.
Tack o lov skulle jag träna hemma hos Anna, där ridbanan har träd längs ena långsidan så det blev rätt ok lä, "vår" ligger helt öppet så är rena blåshålet.
Har inte kört med släpet när det varit så blåsigt vad jag minns men det låg riktigt bra på vägen så kändes helt ok. Är verkligen fortsatt nöjd med släpvalet.

Anna har inte sett oss sen tidigt i höstas så hon kollade av vad vi sysslat med sen dess och nollställde sig gällande Starlight för att titta med nya ögon. Vi jobbade mycket med att jag skulle ha koll på S bogar och få dom att vända så hon fick med sig bakbenen mer under sig. Höger varv var svårare.
Lösgörande arbete och inget nytt eller främmande kunde Anna komma fram till och för mig var det heller inget nytt utan vi tar helt enkelt vid från senaste träningen vi hade på Lovahagen för Susanne.
Skönt kvitto för en amatörryttare när olika tränare är överens :D

Igår red vi ett enkelt utepass runt galoppvägen på skimlarna och resten av veckan blir det endast skritt, dressyr och tömkörning som uppladdning inför A9-ritten.

Inte bara hästarna som rullar sig i solen.

En riktig katt ser till att vara i vägen minst en gång om dan.
 
Saga var sällskapsjuk i lördags.
 
Nytränad.
Efter stallet så ruschade jag hem för att komma iordning för dop av kompisarnas lilla Otto och på kvällen var vi hos kompisar och blev bjudna på världens godaste buffébord, var helt matbakis igår.
Himla mysig och välbehövlig kväll för hela familjen.

Idag är det redigt skitväder här, regnar, snöar och är kallt. Jättekul ska det bli att skritta ikväll, burr.

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar