Stall Vall

fredag 28 april 2017

Rakt känns snett

T80 närmar sig med stoooormsteg!! Är vi redo, YES we are!

Igår dressyrade jag Starlight och Sune. Först ut Lajtan (Carros hemmasnickrade smeknamn) och jag funderar på om vi är vid nån slags utvecklingströskel. Ska försöka sätta fingret på det.
När jag hittar rätt så känns hon så himla fin men det är lite stökigare runtomkring, jag har svårare att hålla ihop oss. Diagonalerna är lite mer kaos nu t ex (och de var tuffa redan innan), lyckades få till en i galopp igår där vi gjorde en hyfsad övergång till trav.

Tränar mycket på att verkligen sitta rakt i sadeln, jag behöver sätta mig lite mer på inre delen i båda varven för hon puttar ut mig. När det känns lite snett för mig DÅ är jag rak och det märks såå tydligt när jag hamnar rätt för då blir både Lajtan och Sune runda i ryggen och frustar nöjt.
Så nu måste jag verkligen banka in det i muskelminnet så jag gör det utan att tänka sen.

Sammanfattningsvis så tror jag att vi har några pusselbitar utspridda som behöver sättas ihop och bli en helhet och det är därför det känns så dubbelt, vi går framåt men vissa steg bakåt/sidvärtes.
Makes sense?

Banan var nästan nyharvad och inte använts så mkt så på ena volten var spåren väldigt markanta, det tyckte hon var superläskigt och ville absolut inte springa där. Men lägg av liksom. Det släppte någorlunda efter ett tag men verkligen hur fånigt som helst.
 

Marängskum på skydden, på mig, på tränset.
Vet inte om det är bevisat men påstås att det ska vara en positiv
signal att hästen trivs med ridpasset. Jag hoppas det iaf
för hon skummar på varje pass vi gör, både ridbana och ute :D
Lägg till bildtext
Sune-plutten red jag samtidigt som Karin red Zia och det var nog ett tag sen han reds samtidigt som annan häst på ridbanan för han var s t ö k i g och ofokuserad! Kom på nu att jag måste smsa ägarna till ridbanan, han råkade sparka ner en planka när han brallade iväg med mig vid ett tillfälle.
När jag väl fick hans uppmärksamhet (genom att fokusera på bogarna och min sits) och han kom ner på jorden så var det mycket trevligare att umgås. Inte vårt bästa pass men vi avslutade bra så positivt ändå.

Pellejönsen ville hellre leka följa John med Zia än hänga med mig.

Oskyldiga ögon
Idag blir det tvätt av kläder, godisinköp och såna förberedelser, sen bara ha det gött med familjen. Riktigt snajdigt med tävling på en söndag istället för lördag.
 
/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar