Stall Vall

måndag 24 april 2017

Passivt föreläsningsinspirerad

Oh my god vad humöret gick från rätt så nöjd med livet till mördarmode på två sekunder innan jag skulle till stallet.
Var egentligen bara en fånig grej men det ställde till halva morgondagens upplägg och sånt orkade jag tydligen inte med just nu. Var som ett åskmoln som tröståt choklad och körde bil argt mot stallet.

Vädret har varit riktigt vidrigt idag, blötsnö och regn på tvären. Trött är jag också så insåg att sätta mig och skritta skulle förmodligen sluta med att jag somnade däruppe så fick bli en promenad.
Efter 10 minuter blev jag lite yrslig och började allvarligt fundera på om Starlight kanske skulle stå kvar om jag bara la mig lite och sov i blåbärsriset. Nä, det skulle hon troligtvis inte och då blev jag lite deppig över hur f r u k t a n s v ä r t dålig kondis jag verkar ha och ville nästan böla och funderade på att bara gå en sväng i lillskogen för jag var ju så trött men så ekade Karins jäkla föreläsning i huvet på mig att Annelie motionerade minsann sina hästar minst 1,5 h (om det inte var dressyr/markarbete) så jaha, då kan jag ju inte bara vara ute i 40 minuter.
Damnit!! 

Så vi gick och gick och gick i i alla fall 1,10 h (är ju bara hobbytävlare trots allt) och humöret blev klart bättre. Fick stanna ett par ggr och sprätta bort isklumpar ur framhovarna, den här våren är ett skämt.



Nu ska jag sova och vakna pigg o glad imorrn. Eller nåt.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar