Stall Vall

tisdag 25 april 2017

Nypjuckat

Vädret var väl lite bättre i morse kanske, men ff blåst och lite regn blandat med små snöflingor.
Då var det rätt skönt att veta att hästarna stod kvar inne eftersom Pär skulle komma och sko dom. Är på nåt vis lite trevligare än att behöva klafsa ut i hagen och leta upp en lerig häst nånstans.

Blev ett dressyrpass som trots lite osmidiga överdragsridbyxor (det är silikon på dom vilket jag insett är sämst, känner mig fångad i sadeln), tjockstövlar och korgstigbyglar faktiskt blev ganska bra.
Tränade på med lördagens tänk och letade efter rätta känslan, det där ögonblicket när jag känner hur hennes rygg välver sig så där bra under sadeln. Jorå, de där bogarna och vinklade bakbenen är rätt bra att ha ordning på. Jag känner hopp om att kvantitetstid på ridbanan kommer ge mer kvalitet.


Köpte fina blå sulor av en tjej som sålde ut sitt företags lager.
Pär vad nöjd, märket var tydligen bra. Puh.
Medan Pär skodde Starlight så borstade jag igenom Ice ordentligt, nu har hennes fällning satt igång rejält, hur mycket päls som helst. Om nån månad eller två hoppas jag på fin blank sommarfuxpäls.
 
Och så till nåt helt annat. Min bror har en båt och i den har en söt liten pippi-mamma byggt bo under våren så nu får han vänta med sjösättning tills ungarna lärt sig flyga <3
 
 
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar