Stall Vall

måndag 17 april 2017

Kärt återseende

Idag har Sune och jag äntligen ridit lektion för Anna igen. Var ett tag sen och det var lika fint att ses igen som jag tänkt mig. Som att komma hem igen på nåt sätt. Sune var väldigt sansad och jobbade på bra. Mycket fokus på att rama in höger sida, i båda varven. Anna tycker att han blivit väldigt fin och att han nu är EN häst, inte flera delar. Kändes väldigt bra och nu vet jag vad vi ska jobba vidare med.

Sedan tömkörde Anna Zia och det var himla trevligt att titta på. Zia var så fin och jag fick bra tips av Anna, har inte tänkt på att hon lägger mer vikt på vänster fram i vänster varv. Anna jobbade på med att få henne att lägga över vikt på höger och släppa fram vänster. Zia var inte helt nöjd med det men jobbade på bra och till slut såg det riktigt harmoniskt ut. Zia bjöd också på ett tokryck som hon brukar göra ungefär i mitten av alla tömkörningspass. Inget undantag idag. Avslutade sedan fint enligt tradition. Varför ändra ett bra koncept liksom?


Har varit en härlig påskhelg förutom snön då. Ridning och mys och lagom mycket godis.

Kom på igår att det bara är 2 veckor kvar till A9. Shit! Inte van att ha så pass kort tid mellan tävlingarna. Men nån gång ska ju va den första. Hoppas på en lite mer sansad Zia om 2 veckor. Det lär vi ju bli varse.
 
/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar