Stall Vall

onsdag 12 april 2017

Ingen vila för Sune

Först: hej mamma o stort grattis på födelsedagen <3

Idag har jag lyxridit, d v s Karin hade redan stallfixat klart så jag behövde bara ta in Sune och rida honom.
Han är så lugn och go att rida nu. Och stabil trots vingel ibland, upplever mer som att det är vingligt i huvet på honom, inte kroppen. 
Karin ställde upp ett litet hinder på slutet och efter några slöa travhopp med minsta möjliga ansträngning så tog jag några skutt i galopp och han är så himla duktig, ligger kvar i galopp efter hindret och fixar att vända hyfsat snävt vid behov.

Annars fokuserade jag mest på att få oss att gå åt samma håll, idag ville han gärna dra iväg åt höger om jag inte var noga med att titta dit vi är på väg. Så himla känsligt det ska vara. Och så lite hederlig arbetstrav där jag försöker bli nedsläppt i sadeln och gunga med. 

Work work work men roligt är det :)


/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar