Stall Vall

fredag 7 april 2017

Förberedelser

Ska man rida långt och på tid så gäller det att ha skor som sitter fast på hästen. Om man inte kör med andra lösningar förstås men nu pratar jag om oss. Vi försöker att planera skotiderna efter tävlingssäsongen men ibland är det inte görbart så inför denna tävling så fick skimlarna köra en mellanskoning. Då är det smidigast att tuffa upp till Pär på Berg istället för att han stressigt ska klämma in oss nånstans i sitt tajta schema.
Är alltid väldigt mysigt att komma upp dit och den här gången lite halvt tvingade jag med Emil som först inte var så sugen (tar en timme och åka bil är ingen favoritsyssla hos mina barn) men sen spenderade han flera timmar med att springa runt och leka med gårdshunden Brave, en ofantligt lydig och lekfull svart schäfer. Han lyssnade helt klart mer på Emil än på mig, vilket är väldigt fint eftersom Emil inte ens är nån bossig typ. Ni vet, det där med att man ska vara tydlig och konsekvent o s v, vissa människor är tydligen roliga att lyssna på trots att dom är lite fladdrigare :D

Svarta djur-goset började redan hemma i stallet med Saga.
 
Kasta pinnar - leken varken barn eller hundar tröttnar på.
 
 


Så jädra gulliga <3
Karin jobbade så jag fick åka själv men skimlarna är såna drömhästar att åka med så det var hur smidigt som helst. Fast det kan vara sista gången jag får göra det eftersom Zia kom hem med grönglittrigt hovlack på alla fyra. Heheheheeee. Starlight fick blått med syns inte lika väl på ljus hovar. Oj vad synd.

Som två ljus. Svårt att tro att de kommer vara skitdryga imorrn när de går in
i tävlingsmode.
 
Oooch så klart en photobomb.
Körde hem Emil och åkte tillbaka till stallet och hittar Karin i full hovslagarfix, hon hade fått feeling och plockat av de tre skor på Sune som broddarna varit omöjliga att få av på. Att hon orkade. Man är ju inte lika kaxig när de ska spikas på igen men vi hjälptes åt och fasen vad kompetent man känner sig när man löser det. Jag hjälpte till att spika på ett par men Karin fixade finliret. Grymt!

Sune är ju rätt dryg att hålla på med och han var inget undantag igår
men coolade ner sig efter ett tag. Det finns ändå lite hopp om bajsplutten.
Idag är jag, typ, ledig men hade en jobbgrej som dröjt och kom in sent så behövde fixa det men nu är det klart och jag ska gå in i total föreberedelsebubbla.

Saker att styra upp:

- Lämna in bilen för att fixa några stenskott, fick ett stort ett häromdan, det bara small.
- Köpa GODIS på Hemmakväll och lunchsallader.
- Tanka
- Packa hemma
- Packa i stallet
- Tempa, tömköra och tvätta discohäst
- Kvällshänga med familjen innan jag sveper ett glas rött så jag kan tvärsomna i tid.

Klara, färdiga GÅ!

/G

Ps. Här är förresten länken till Carros värmlandsbesök inkl FILM: http://nouw.com/carolinesh%c3%a4stdr%c3%b6m/mittiveckanuppdatering-av-helgen-29682202




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar