Stall Vall

torsdag 20 april 2017

Earlybirds

Stallmorgon slår sovmorgon, när man väl kommit upp ur sängen. Eller ja, sovmorgon är det ju inte direkt eftersom jag skulle upp till jobbet ändå men skiljer nån timme iaf.

Skrittade bort till sandgropen i en timme med Starlight och Ice på släp. Idag kändes Starlight riktigt alert och hade stor fin skritt så det och gårdagens betyg fr ET ger lugn åt en ständigt vaksam hästägare. Ice fick sig äntligen en lite mer aktiv motionsrunda, hon fick trava ikapp mkt och så klättrade vi lite också. Jag har inte haft med henne som handhäst senaste tiden, krävs lite mental ork att synka liten ponnyskritt/springa förbi-trav och det har jag inte haft men det märks tydligt att hon är väldigt nöjd med att få följa med. Hon lyckades även bli svettig och rullade sig lyckligt i gosig lera i hagen efteråt.


Susanne-träningarna varannan måndag flyttas till Grums under säsongen vår-höst så vi har valt att inte fortsätta för tillfället. Det tajmar som tur är bra med att Anna är tillgänglig igen så jag åker t ex dit nu på lördag och tränar.
Vi ska försöka upprätthålla träning varannan vecka men under tävlingssäsongen så är det bara bra att inte ha en särskild dag uppbokad löpande. Våra hästar vilar ju efter tävling på allt mellan 5-10 dagar beroende på tävlingsdistans och då är det bara stressande att behöva fixa ersättare de ggr vi inte kan vara med.

Ser väldigt mycket fram Anna-träning, var länge sen hon kollade på oss och jag hoppas hon gillar utvecklingen :)

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar