Stall Vall

tisdag 11 april 2017

Dressyrfokus

Fram till A9-ritten så behöver hästarna bara underhållas så det kommer bli mest fokus på dressyr, markarbete och skrittpass m klättring närmsta veckorna. Fast först vila fram till helgen.

Tyvärr insåg jag häromdagen när jag först glatt upptäckte att Sörmons anmälan till majdressyren var öppen att LB:1 bara var för ponny :(. Fattade först inte varför jag inte kunde anmäla och sen...ridå.
De lätta klasserna för ridhäst verkar gå på lång bana om jag fattade programmen rätt och jag fixar inte att ställa om hjärnan på det nu. Så det blir ingen dressyrdebut 25/5.
Men det finns andra tävlingar och några datum i juni som skulle funka. Håller tummarna för att Sörmon kommer anordna nån pay and ride under våren också.

Skulle vara kul att få inviga tävlingskavajen jag köpte i höstas.

Till dess så tränar vi på!

/G

Ps. Tänkte att det skulle vara lite gött med att nästa distanstävling ligger nära så det inte behöver bli så extremt tidig morgon. Kan jag bara glömma, vår klass förbesiktning är fr 6.00 så vi måste åka skiiittidigt buhuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar