Stall Vall

fredag 28 april 2017

40 plus

Hönan eller ägget-fråga:

Är det jag som börjat känna efter mer sen jag fyllde 40 eller är det kroppen som sakta men säkert går mot totalt förfall sen dess?
Jag har tack o lov, peppar peppar osv inte haft några bestående krämpor i mitt liv men sen vattenbärandet i höstas så har jag dels ett muskelfäste i typ ländryggsområdet som fått sig några knutar (knutor?) som Madde jobbar på att massera bort men jag är också wahaaay mer allmänt stel i kroppen. Va blire??
Inte ok på nåt vis så nu har jag börjat stretcha då och då under dagarna och jag vet ju att jag verkligen borde plocka upp pilatesen hemma men det är så tråååkigt med måsten.
Man ska använda tandtråd, göra knipövningar, bla bla bla.

Men mjukare kropp gör livet lättare och ridningen bättre så jag måste väl ta tag i detta.

Apropå ålder så är ju Starlight 15 år nu och det borde vara ungefär jämförbart med mina 40, eller?
Vi är alltså i vår bästa ålder båda två men behöver stretching så vi mår bra och håller länge.

Min lilla djur-soulmate <3
Idag ska jag låna Andreas föräldrars härliga massagestol, måste muta kroppen så här innan tävling så inte träningsvärken tar kål på mig sen.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar