Stall Vall

lördag 4 mars 2017

Vi seglar under ny flagg

Ibland uppstår grejer som gör att man ställs lite oväntat mot vad man har och vad man egentligen vill, och då får man fundera och komma fram till om man vill stå kvar/behålla det man har eller gå vidare.
Och både Karin och jag kom fram till, individuellt men så klart i bollande med varann, att vi ville ha en förändring så numer kommer vi tillhöra Sörmons Ridklubb och tävla för dom.

Sörmons RK är en ridskola som först Olivia och sen jag började rida lektion på för flera år sen och under 3 år var jag även med i styrelsen (var sekreterare men tillförde inte så mkt mer, driva ridskola är ingen kompetens jag besitter) så för mig är det nygammalt men helt nytt för Karin.

Hon och jag får utgöra en minigrupp av distansryttare och vem vet, kanske kan det smitta av sig lite intresse där, så distansgrenen kanske blir liiite mindre anonym. Känner mig riktigt pepp på att tillhöra en större och bredare förening, dressyr är ju nånting jag vill yra omkring med lite halvseriöst också och på Sörmon anordnas det tävlingar lite då och då så då kan jag både se, lära och gulp, tävla.
Det kan jag ju ändå men det är ändå lite närmare att vara delaktig.



Vännerna från Värmlands Distans finns så klart kvar och träningsrida ihop och inspirationssnacka kan man ju göra ändå, trots klubb-byte.

Det trista med bytet är att målet med Lag-SM försvinner, det förutsätter ju att man tävlar för den klubben och jag är ganska säker på att Sörmon inte har några intresserade, eller kvalade, ekipage redo i mitten av juni. Jag är inte ens kvalad själv än, måste ha en T80 till.
Och så avanmälde jag mig från Pålsboda. För att kunna ändra licensen till nya klubben i TDB så måste förbundet avanmäla mig fr Pålsboda, ändra och sen lägga in mig igen och då hade jag hamnat sist i reservlistan. Och den är lång på just denna tävling så jag hade aldrig kommit med ändå så jag avanmälde mig helt o hållet istället.

Det kändes först jäkla tråkigt för jag är såå inställd på att komma igång och kommer över tävlingströskeln och det är andra gången jag ställer in, avbokade ju Pålsboda i höstas också då det kändes lite osäkert om Starlight var hundra redo för tävling, även om det var kort distans. Och nu så skulle ju Carro vara med och grooma med Karin, var ju superkul att äntligen träffas och att få visa distansritt för någon som inte känner till nåt alls om det. Men vi kommer se till att ses på annat sätt.

Det som ändå känns riktigt bra med avanmälan är att jag har nojat en del över underlaget i mars. Det kommer fortfarande varit isigt bitvis så brodd går inte att undvika och det är inte roligt att rida 5 mil med brodd på i bästa fall hyfsat mjuk barmark men i värsta fall fruset och knappt nån snö eller is. Speciellt inte med min broddslitar-brud.

Så istället siktar vi in oss på Sämsholmsritten 8/4, då lär vi slippa brodd i alla fall. Kanske spöregn istället men who cares, här ska banne mig tävlas. Annars blir jag galen tror jag. Har tävlingsabstinens.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar