Stall Vall

söndag 19 mars 2017

Sur fast glad

Åh vad mitt tålamod med förvåren är slut, natten till lördag var det -4 så underlaget var så klart stenhårt och värdelöst att köra mitt planerade långpass på. I övrigt var det soligt och fantastiskt fint men det tinade ju alldeles för långsamt för min planering, så det blev mest skritt, trav på sina ställen och lite galopp där det funkade. 20 km blev det och Starlight var lika frustrerad som jag. Eller, hon var frustrerad och ville så gärna springa, jag var mest sur. Glad för att vara ute med min fina häst men sur för att det inte alls blev som jag tänkt mig.
De där minusgraderna är ju så meningslösa, bara förstör.

Blev en tur över utkiksberget och ett varv på galoppvägen.
Fast med väldigt lite galopp.
 
Fint läppstift efter att ha jobbat fokuserad dressyrtrav
hela åkervägen hem.
Inte gick det att mocka hage på fm heller och på em, när det tinat, hade jag inte tänkt vara i stallet, vill ju gärna träffa familjen också. Fick en höbal till Ice och var jätte-osugen på att baxa upp den kaka för kaka på loftet. Men att stirra surt på den hjälpte inte så det var bara att börja bära, blåste iaf knappt något så det var ju trevligt men hade som vanligt fulla skorna med hö efteråt.

Men men, blå himmel och strålande sol som sagt så life is pretty good ändå.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar