Stall Vall

måndag 27 mars 2017

Solotur efter social helg

Barnen, jag och deras mormor har spenderat helgen i Stockholm och firat Jack som fyllt 11 år. Blir rätt intensivt med såna där snabbhelger men hann med att klämma in en fika med Anna som är på gång att flytta till Gustavsberg med hästar och allt. Det blir kanon det, kommer bli så mkt enklare att hinna ses när hon och syrran bor på samma sida av stan.

Annars var det skateparken i Gustavsberg centrum (komplett med polisbil på plats så man riktigt fick den där gangsta-storstan-farliga-hoods-känslan) i ett par timmar och sen lite ärenden i Nacka Forum, födelsedagsfika och allmänt slappande som gällde. Solen sken och hade värmt riktigt gött om det inte hade blåst isande vindar.
 
 
Kom så klart inte iväg så tidigt på söndagen som jag tänkt men hann ändå med en 18 km-tur på Starlight precis innan solen gick ner helt strax före 20.30. Helt amazing. Inga broddar på hästen och själv hade jag gympaskor för första gången för säsongen.
Karin och jag hade egentligen tänkt rida ihop men vi fick inte till det med tiden så det blev en solotur och det var faktiskt bra. Var länge sen jag var ute på en riktig galopptur på S själv och vi behöver det. Bara fokus på oss själva och hon behövde inte hålla koll på tempot hos kompisen.
Var en fantastisk känsla att glida fram utan brodd och vi höll igång galoppen bra mkt mer än vanligt, det var som att hon aldrig ville sluta fråga efter galopp.
Längtar som tusan efter tävling nu, fick se idag att Sämsholm stängt för fler anmälningar, jäkla tur att Karin anmälde sig i tid. Som det ser ut så kommer vi behöva åka allra senast 5 på morgonen så blir tidigt men vi får turas om att sova i bilen. T o m det längtar jag efter :D

Solen när vi red ut.
Svettig, smutsig och pälsfällande. Jag har en hel del borstande att göra idag innan dressyrträningen ikväll.

För att vara en sån sprallig häst så kan hennes ögon se
förvillande trötta ut.
/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar