Stall Vall

tisdag 28 mars 2017

Så så bra!

Träningen igår gick så himla bra, vilka stjärnor vi är!!
Måste varit för att vi ansträngde oss och t o m tvättade svansarna på skimlarna innan vi åkte. Karin såg inte ens att jag redan tvättat S svans så hon körde den ett varv till. What the hell Karin, pedant plötsligt va? :P <3

Starlight fick sig ju en galoppgenomkörare dagen innan och det funkade fint sist men jag hörde först fel och trodde Susanne sa att hon såg spänd ut redan från start. Hann snabbt tänka att ja då var det kanske var lite stelt från dagen innan ändå, men det var inte så det kändes. Men hon sa ju spänstig, hon såg spänstig ut från start.
Och visst hade jag med mig i princip samma goa känsla som från dagen innan, hon var inte ens rädd för bajsfläcken på sargen som suttit på samma ställe hela vintern. Då är fokuset på rätt grejer.

Vi fick en massa beröm, mest hästarna förstås, men även Karin och jag fick höra att vi utvecklats och förbättras sen vi började träna regelbundet i höstas. Mer avspända, starka och lösgjorda hästar från start och vår inverkan är mycket tydligare och mer på plats.

Idag blir det vila för Starlight, imorgon tänkte vi ta en tur till sandgropen och torsdag tänkte jag dressyra före jobbet. Ice btw, får gå och skrota runt just nu, så ofta som möjligt släpper jag över henne till de andra och igår galopperade hon glatt runt i sandhagen när vi kom tillbaka efter träningen, ivrig över att de andra kom hem igen. Så hon roar sig hyfsat bra utan ryttare.

Helt fel säsong men fin hest. Ska snöa imorrn så det kanske
ser ut så här då iaf.
 
/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar