Stall Vall

torsdag 9 mars 2017

Ritar om lite

Nu när Pålsboda och lag-SM i Wången inte blir av för oss så har en ny spelplan öppnat sig lite och vi har tagit oss en funderare på hur önskad säsong ska se ut. Kommentarerna till varje tävling är inte bollade med Karin så hon får väl komma med synpunkter i efterhand :P :D

8/4 - Sämsholmsritten T50 - Starlight & Zia - en skön första tävling i ett tempo som passar för dagen, beroende på hur det känns.

30/4 - A9-ritten med SM T80 - Starlight & Zia - jag kan tänka mig att samma tempo som på min och Starlights 80-debut i Laxå kan passa här. Ca 15 km/h i snitt. Håller jag mig under 16 så tror jag noviskvalet är fixat, har inte kollat upp det i detalj än då det egentligen inte är viktigt för mig i nuläget.

1/7 - Laxåritten T50 - Starlight - kan inte låta bli nu när lag-SM ändå försvann. Gillar Laxåritten jättemkt, känner mig lite hemma där och om tävlingar innan känts bra så ska jag försöka rida lite fortare på denna.

16/7 - Dackeritten T100 - Starlight & Zia - Karin fick feeling och vill testa 100km och vem är jag att säga emot.

(19/8 - Billingeritten T80 inkl DM Värmland - Starlight (& Zia?) - när jag satt o kollade tävlingsterminen så ser jag ju att denna ligger rätt så trevligt i tiden och det ska vara en väldigt fin bana. Och rida DM igen är ju kul, kanske vågar rida på lite då också. Men den får bli en parentes beroende på om T120 i september blir verklighet.)

3/9 - Simlångritten T120 - Starlight & Zia - väldigt mycket kanske på denna, beror helt och hållet på hur säsongen artar sig och om jag ens känner mig sugen. Är så långt bort så är bara en tanke än så länge.




Sen finns ju en Sune också som kanske kommer få komma ut och tävla lite. Och Olivia kanske vill testa en CR igen senare i år. Många kansken, om och men. Härligt med lösa planeringar.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar