Stall Vall

tisdag 21 mars 2017

Ridbanan - I love you!

Oh my oh my oh my, imorse gjorde jag och S premiär på ridbanan!! Våren är här, trallalalalalallalaa! Det gick fint, vi trixade omkring och kände oss för och red lite programlinjer, tempoväxlingar och avslutade med bakdelsvändningsträning. Hon var chill trots blåst men blev lite frustrerad när hon inte fick galoppera en sväng och när Karin susade förbi på väg till jobbet så släppte jag fokus en sekund och vinkade och pang så nitade hon en gammal planka i staketet så den gick av.

Men hey, det ska synas att vi varit där! Tror säkert ägarna bara uppskattar att vi ser till så de gamla brädorna sakta behöver bytas ut, en efter en. Det tror jag alldeles säkert.

Fånigast var att efteråt så var hon "jätterädd" för att springa förbi plankan, otroligt drygt.

Nu har vi äntligen ett enklare hästliv framför oss, där man kan riva av ett dressyrpass på 30 minuter eller löshoppa lite grann ibland. Och tömköra. Allt bara några meter bort från stallet.


Efter adrenalinkicken med stall i morse så fortsatte dagen med glädjebesked om mer tillbaka på skatten än vad jag vågat hoppas på, att de påbörjat grussopningen i vårt bostadsområde och att Skatteverket ändrat så nu kommer även jag få tillbaka återbäringen före påsk.
Ska dessvärre besikta bilen på fredag så det kommer säkert en örfil med tråkig tvåa som måste fixas för dyra pengar. That's the law!

Men tänker vara glad fram till dess!

Gonatt :)

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar