Stall Vall

torsdag 9 mars 2017

Rättvis träning

Det är ju faktiskt vår!!
Trots kallt och regn så sjunger vårfåglarna och det var ljust ute när jag åkte till stallet tidigt imorse.
Hurra hurra hurra, hopp om livet och ljus i vinterntunneln osv.

Hade funderingar på att åka till ridhuset imorse men igår kom det en hel del snö så då tänkte jag att det kanske var smart att galoppera lite ute istället. Och så kom Karin och jag fram till att va fasen, det blir ganska dyrt om jag ska hålla på å åka till ridhuset så många ggr, ska ju dit på lördag och sen är det vanliga dressyrträningen på måndag. Jag får hålla mig lite, snart ridbanepremiär.
 
Jag hade tagit hem sadeln och tränset igår för en genomsmörjning, speciellt sadeln såg för taskig ut efter helgens 3 mil på grisigt underlag och ska vi vara sämsta ekipage på lördag så behöver vi kanske inte vara skitiga också. Sadelkammaren har ingen värme så bättre att smörja hemma och låta det torka i rumstemperatur tänkte jag. Var lite mysigt faktiskt, brukar annars tycka det är en av de tråkigare grejerna man kan pyssla med. Hästprylsläder luktar otroligt nog inte häst inomhus heller. Inte som när jag tog hem ett täcke som använts ett par ggr och som skulle sys på en grej på. Herre-#%¤%&¤%# vad det stank i hela huset. Aldrig mer.
Anyways, regn o blask idag gjorde att jag inte var så sugen på att skita ner sadeln igen och hade ingen lust att ta av Starlight täcket och tömköra henne så vi tog en promenad till sandgropen och klättrade.
Väldigt rättvist att vi båda fick slita.




Gött med stallet på morgonen, nu ska jag med Emil på kempon och sen bara få vara hemma hela kvällen.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar