Stall Vall

torsdag 23 mars 2017

Mellanservice

Både jag och Starlight har fått lite service idag, jag med att ta "obligatoriskt" livmodercancer-cellprov. Trevligt start på dagen att skutta upp i gynstolen på MVC. (Väldigt mkt ironi)

Vår fantastiska hovslagare hade ärenden i Karlstad idag och tog sig tid att komma ut till oss och slå på ny sko på Starlight, snickra till 2 till som glappade visade det sig och ta av alla broddar.
Ljuvligt! Tänk att få rida med glid under hovarna igen, det var länge sen det. Nästan lite synd att jag och barnen åker till syrran i helgen men får ta igen det på söndag. Inte hitta på nåt dumt när jag är borta nu, hästen!

På kvällen kom Madde och gick igenom skimlarna, Starlight var inte speciellt intresserad och kändes väldigt fin så hon kände igenom henne men sen var det bra. Det lilla var väldigt sövande.


De är i fin form båda två och redo för Sämsholmsritten om 2,5 veckor. Efter 4 år ska vi äntligen få till att tävla tillsammans, Karin och jag. Känns nästan som att det säkert komma hända nåt för att paja det men samtidigt så är det ju hur vanligt som helst med kompisar som tävlar ihop.
Men som sagt, hittills har varken vi eller hästarna lyckats tajma det. Och nu har jag väl säkert jinxat det också. Förlåt. Så dumt. Ska gå och lägga mig nu som straff.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar