Stall Vall

söndag 5 mars 2017

Insläpp och rolig slump

Hoppade rätt in i funktionärssvängen lite spontant sådär när jag ändå tänkt åka till Sörmon och kolla på pay and riden som var där idag. Såg tidigare i veckan att de sökte folk till insläppet så det passade ju himla bra.
Bästa funktionärsrollen om man vill se dressyr utan nån större ansvarspress insåg jag idag, tur jag även anmält mig till insläppet på tävlingen de ska ha 19/3. Kommer stå under LB:1-klassen, skitbra!

Kunde se alla ritter under mina timmar och en del av ekipagens medhjälpare stod bredvid och var sociala så det blev ytterligare en bonus. Roligt att prata häst och man får en inblick i att bakom ytan på ett ekipage man själv kanske tycker kan se lite skrämmande "perfekt" ut finns det saker som de kämpat/kämpar med. Ena ekipaget som jag tyckte gjorde en jättefin ritt visade sig haft problem med att ens få hästen att gå fram på en tävling/programridning förra gången. Nyttigt, befriande och avdramatiserande för en amatör att höra.

Ett annat ekipage var jättefint och såg sådär superdressyrigt ut i collecting ring men spände sen till på banan och lyckades inte fått till allt, bl a lite knas i galoppen (känner jag igen host host) men ryttaren var nöjd ändå.

Höjdpunkten var ändå att se fina hästar och mjuk ridning, mycket trevligt. Och känner mig väldigt välkomnad tillbaka och 100% nöjd och peppad på att det var helt rätt beslut.

Bredd är bäst!

Dagens utsikt!
Ett väldigt lustigt sammanträffande när jag skulle smsa ridskolechefen Malin och hade två nr att välja på i adressboken. Valde logiskt nog det som sa "arbete". Det var uppenbarligen fel:


 
Här tänker jag att numret kanske gick till nån f d anställd på Sörmon som flyttat så frågar vem jag smsar med. Brukar aldrig göra sånt annars. Det var inte heller rätt, var nån helt okänd fr Stockholm.
Oddsen på att det var en f d hästmänska liksom. Iofs ganska låg med tanke på att det är Sveriges näst största sport sett till utövare. #jerringreferens



Eftersom skimlarna gått ett långpass igår så fick de vila idag så gulle-Karin tyckte jag kunde ta stalledigt <3
Spontanledigt är bästa ledigheten, då klantar man inte bort den genom att boka bort sig på grejer.
 
/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar