Stall Vall

måndag 6 mars 2017

Lite lydigare

Det låter så fel, lydig. Nu minsann lilla Astrid och Olle, nu ska ni vara duktiga och lyda ordentligt osv. Uäck o rys.
Men det är liksom det Starlight behöver bli. Eller kvickt accepterande kanske, med på noterna. Fast lydig är lite mer effektivt ord att använda och vi gillar effektivitet så jag får väl ge mig då.

Idag släpade vi oss faktiskt iväg till ridhuset! Karin tömkörde Zia och jag red. Vi har varit lite för bekväma med egna pass senaste månaden, bara varit där på träning, och det var ju det där med kvantitet. Och dra mig baklänges men Starlight var riktigt samarbetsvillig med en  gång. 
Det låg bommar utspridda lite överallt så min plan att rida linjer byttes ut mot först lite planlöst lösgörande till galopp ur halt. Hon var superduktig! Lite frustrerad till o från när hon fick stå still och vänta men gjorde jättefina sansade fattningar. 
Sen fladdrade jag runt och tränade arbetstrav och blev hyfsat stabil på slutet, hon är så tydlig när jag hamnar rätt, mycket tacksamt. Bra pass idag!


Längtar till våren!

På lördag har jag anmält oss till en hoppträning för Mia Grane. Det kan gå hur som helst det men jag har förvarnat vår väldigt låga nivå och snabbt dragit tidigare erfarenheten av den riktigt pinsamma hoppträningen för några år sen som troligtvis skadat min självkänsla för livet. Jag går in med inställningen att det inte borde kunna bli mer skämmigt än den iaf.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar