Stall Vall

söndag 12 mars 2017

Hopp å hej

Vädret, VÄDRET!
I helgen har jag har haft solglasögon, ridbyxor utan långkalsonger och fick ta av mig mössan när jag stallfixade för det blev så varmt. JAG ÄR SÅ LYCKLIG!! Idag var det lite gråare men det gör inget, var ju plusgrader iaf.

Igår var det tävlingsdag för många och flera lyckliga ekipage genomförde godkända ritter, GRATTIS!
Tävlingssuget var stort när man läste alla uppdateringar på sociala medier, längtar rejält till Sämsholm 8/4 nu, satan var besviken jag skulle bli om något skulle hända så vi inte kommer iväg.
Vi är såå redo!

Istället för tävling så var jag och Starlight iväg på hoppträning för Mia Grane. Vi var med i en rookie-grupp så låga hinder och enkla övningar var det som gällde. Perfekt för oss. Mina förväntningar var lika lågt satta som hindren, jag var helt inställd på att det skulle kunna vara handbroms i och jämfotahopp o s v men åkte därifrån med stort leende och var sååå nöjd med oss.

Vi skulle vara där i god tid för vår grupp behövde bygga banan innan uppvärmningen. Starlight stod snällt i transporten under tiden och tog det sen med vaket ro när hon sen fick komma ut och bli iordninggjord. Jag hade varnat de andra 3 ekipagen för hennes opålitliga lättspända rumpa så vi var bra på att hålla avstånden men hon skötte sig faktiskt riktigt bra.
Nitade sargen 2 ggr (en gång så ringklockan på sargdörren plingade, suck) och några kosparkar när hon blev frustrerad men annars var det rätt chill för att vara henne i en ny ovan situation.
Hon var pigg och framåt på ett härligt sätt och var ovanligt cool med bommarna och hindren. Det var ett svart/vitt hinder på diagonalen som hon ålade/stannade upp för flertalet ggr men jag fick hjälp med hur jag skulle hantera det så det blev rätt bra. De övriga flög hon över lika bra som om vi varit hemma på ridbanan med de gamla vanliga hindren. Min egen insats ger jag fint betyg också, jag kände att jag hade rätt bra koll på läget, gav bra eftergift över hindren även när det blev knasskutt ibland och tog till mig de korrigeringar jag ibland fick. Men mest fick jag faktiskt positiva kommentarer så jag åkte därifrån och kände mig superboostad.
Ganska stor skillnad mot skämsträningen för några år sen där det snabbt visade sig att jag tagit mig en balja isvatten över huvudet och satt både Starlight och mig i en orättvis sits. Den glömmer jag fr o m nu, prova sig fram och learning by doing är tacksamma erfarenheter.
Mia kommer komma ut till Lovahagen då och då så vi hänger på när det passar både tid och ekonomi, hon är där redan nästa helg igen men det är för tajt, några veckor till väntar vi.

Efter träningen så lastade jag S och gick sen och hämtade sadeln m m, tog lite fika, pratade med de andra och swishade betalningen till Mia. Under tiden stod S lugnt o tyst i transporten och väntade. Vilken skillnad mot hur dryg hon var på löshoppningen för ett par veckor sen.
 
Lyssnar på gnägg.
 
Alltid lika rolig hästvy.
 
Låga hinder som sagt, bra start.
 
Ice står och ser söt ut och undrar om hon får vara med också <3
Idag har vi varit hos pappa och firat att han fyllde 75 år i fredags. Ätit supergod hemmagjord smörgåstårta och tårta, umgåtts och barnen har spelat riktiga spel utan skärm. Wow bara det!
Snart är det ringmärkartider så då ska vi boka in besök när det är bra väder så de får vara med och släppa fåglar igen.

Snygg och god!
 
Evil Olivia kallas den här looken. Av Olivia själv alltså.
 
Födelsedagsbarnet och kocken/bagaren.
Tack för idag <3

Missade dagsljuset för ridning men Karin väntade in mig så det gjorde inget, vi red en mörkertur ihop i 15 km så skimlarna är rastade inför dressyrträningen imorrn. Hittade märkligt grönt ljussken som såg ut som fyra lampor i ett träd mitt ute i skogen, superskumt. Vi vågade inte rida fram o kolla vad det var. Nu säger Andreas att det är så ufo-historier brukar börja innan folk blir bortförda så det kan bli en spännande natt. Hehe...heee. Gulp.

Kass bild men tänk träd och en större grön skarp ljuspunkt
och tre mindre. Ej reflex utan lös av sig självt.

Gonatt då...

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar