Stall Vall

onsdag 22 mars 2017

Förnyad energi

Tänk att om jag skyndar mig till stallet efter jobbet nu så hinner jag motionera innan det blir mörkt, det är helt fantastiskt.

Men idag var det något som inte ville att jag skulle fixa det men jag gav inte upp! Först blev A fördröjd på jobbet och det kör ju ihop sig iom att vi samåkte idag men snäll kollega skjutsade hem mig. 
Sen kom jag till stallet och skyndar mig ut i hagen och får med mig Starlight som saknar en sko fram. Suck. Gick på en skoletarrunda mest för syns skull, visste att det var kört men då har jag iaf försökt. Den sitter nog djupt nere i leran nånstans.
Hoven såg väldigt fin ut så den här gången tror jag inte S brallat av sig den utan den har nog vakuumsugits av. Vi har ff snösulorna på, vågade inte chansa förra skoningen så då sitter skorna sämre nu när det är blött i marken.

Tack o lov så är ju ridbanan superfin nu så hon fick ett tömkörningspass istället för dressyr. Var nog bra m tappsko så jag tog tag i tömkörningen igen, hon såg finfin ut och jag börjar ana fina muskler under fluffpälsen. Hon är en kurvig modell and I like it. 

Testade bakdelsvändningar och erfarna tömkörare skulle säkert gråta av förtvivlan  över mina osubtila moves men jag fick henne att flytta framdelen åt båda hållen och det var nyttigt att se från marken så jag är nöjd.




Efter tömkörningen stallfixade jag och sen red jag och Karin ut en timme på Zia och...Sune! Karin hade ridit Sune på ridbanan igår och var helt lycklig. Idag var första ggn sen i höstas som jag red honom, vad jag minns. Kommer ihåg att han brallade så svansen slog i hjälmen sist så jag hoppade upp utan förväntningar. Men han var riktigt bra, knappt nåt stök alls.
Och dålig kondis så när han blev trött var det bara att gunga fram i avslappnad skritt.

Håller med Karin till fullo - när han är bra så är han fantastisk <3

Tänk att orken fanns att motionera två hästar på en vardag, ljusa dagar gör underverk.

/G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar