Stall Vall

onsdag 29 mars 2017

Dressyrclinic m nätdejt

Här sitter man med ett utkast i blogglådan och så har min nätdejt Carro redan kört ett inlägg med nästan samma rubrik. Sa nån soulmate eller? :D

Man kan alltså klicka in sig på hennes blogg för att få en uppdatering om vad vi ska pyssla med på lördag, hon är mkt mer välformulerad än vad jag och hon har desssutom slängt in ett klipp från Smala Sussie, clickbait much :-*

Men alltså, det är himla kul att bara av en slump få nya vänner och jag är verkligen lyckligt lottad. Karin träffade jag också helt otippat i vuxen ålder och fick en bästis, trots att jag gissar på att det vanligaste är att man hittar sina nära vänner i skolåldern och sen stannar det liksom av.

På fredag ska vi alltså på clinicen nedan, Carro säger att Langehanenberg (jättelångt efternamn, undrar om det finns rutor så det räcker när hon ska fylla i formulär och sånt) är en sån där bra ryttare vars ridning man kan se upp till och då tror jag på det. C:s hela hästmännisko-karaktär som jag känner den bygger ju på hästens välfärd så det lär inte rollkuras eller slitas, pickas o dras i några hästar här inte.

 
På lördagen ska vi ut på en lagom lång ridtur, inte för intensiv då det är en vecka innan tävling.
Då ska Carro rida på Starlight. Wiie. Jag är lite nervös, tänk om S kör sina tvärnit-kast åt sidan eller bralleribrallar extra mkt. Tänkte på det när jag red galopp-passet i söndags, hon brallade till ibland och kunde tvärnita några ggr i början men i mina ögon var det minimalt jämfört med hur det kan vara ibland. Men tänk om C tycker hon är skitdryg. Tänk om hon ÄR skitdryg, man vet ju aldrig. Men det tror jag inte, vi ska ut o jogga bara. Jag borde vara mer orolig för vad Sune tänker hitta på istället. Nån av mig eller Karin ska rida honom.

Jag är iaf inte ett dugg orolig för att Starlight inte ska trivas med Carro, vad jag sett så rider hon mjukt och trevligt och är en stabil trygg hästmänniska som inte härskar genom att hävda sig.

När vi kört en runda ute så ska de få vara på ridbanan en sväng så hon lättare kan få en känsla för S, det ska bli superspännande att se. Jag är ju världens snålaste med att låna ut henne (förutom till Karin SÅ KLART men hon har ju fullt upp med sina så det är ju aldrig aktuellt) men det här ska bli ett rent nöje att uppleva från marken. Hoppas S sköter sig...

Välkommen till Värmland, Carro!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar