Stall Vall

onsdag 15 mars 2017

BBBB

Blåsigt - barbacka - bakdelsvändningsträning - brillor

Oj oj, Starlight var sprallig som tusan idag. Det började helt cool men sen testade jag att träna lite bakdelsvändningar i skogen och det ska jag tydligen inte göra i början av ett pass, speciellt inte när det blåser halv storm och sågverket har full aktivitet så det dånar över skogen. Hon blev på tårna och började takta, frusta, smälla med underläppen och bralla. Så vi klev i mossan och lyfte på benen och skritttravade hemåt lite tidigare än tänkt, boing boing boing. Hade ändå inte så mkt tid på mig innan jobbet. Vändningarna var intressanta att göra, jag tror jag känner när det blir rätt men ska testa att ställa ut en kon som riktmärke för att se hur mycket/lite bakdelen flyttas.

Morots-Tetris!
Eller: hur man får plats med en säck morötter i lådan utan
locket ligger på tvären så mössen kan komma in.
 
Upptäckte att halva ena ögat var knallrött igår när jag kom
hem från jobbet. Vete f-n vad jag gjort men linser i samband
med förkylning kan vara känsligt ibland så fick bli glasögon idag.
Gillar inte glasögon i stallet, de blir smutsiga och är i vägen
men idag blåste väl skiten bort innan det hann lägga sig på glasen.
 
'Tis the season!
Här har jag precis (väldigt ograciöst pga felbedömning)
suttit upp så när jag hoppade av var jag helvit.
Hon är förvånansvärt chill av pälsfällningen än så länge,
kanske beror på att jag i god tid började stödfodra med
proteinpellets. Spännande om det visar sig funka.
Ikväll ska Karin, Linda & Frida komma på middag, ååh vad vi ska prata häst häst häst o grejer. Pepp!

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar