Stall Vall

söndag 26 februari 2017

Underlaget är boss

Igår när jag satt i källaren och bloggade, betalade räkningar och allmänt slösurfade så snöade det tydligen massor utanför så vi skippade ridhuset idag och tog 22 km-runda med massor av snögalopp istället.
Det är svårt att beskriva känslan när man sitter och känner hur bakdelen (hästens!) guppar upp och ner i superstark galopp, tar i men känns lätt och det låter fluff fluff fluff i snön. Total glädje!
Idag var dessutom både Starlight och Zia i arbetsmode och fjantade inte runt så vi kunde rulla på i vettigt tempo utan stök. Så mycket trevligare.
Egentligen skulle vi tagit en 2,5-3-milstur som sista långa innan Pålsboda men vi kortade ner så de orkar dressyrträningen imorrn. Går ju inte att lita på hur länge snön ligger kvar så vi passade på medan det fanns, på tisdag kanske det bara är enstaka isfläckar kvar.


Spanar på kossor i fjärran.
 
Zia spanar också på kossorna medan Karin försöker sitta
upp fnissandes av prestationsångest för att hon vet att jag
tar kort.
 
Svettig Zia med snorig Karin.
Snygg pose Zia, verkligen.
I övrigt så kom en kille och köpte Emils X-box idag så nu är det lite mindre saker ståendes i köket hemma, Olivia har kommit hem fr mässan Närcon i Linköping där hon varit hela helgen med sina kompisar (och ena kompisens snälla pappa som var chaufför, hotellfixare och allmän uppstyrare av things). Det är en slags mässa där de flesta klär ut sig till olika karaktärer från spel, böcker och youtube m m och det säljs en massa merchandise och annat skoj. Jepp, hon var nöjd med sin helg.

Barnen har sportlov till veckan och jag kommer vara hemma några dagar, får se vad vi hittar på. Badhuset och bio troligtvis. Ikväll ska jag däremot till Linda och se på Oscarsgalan inatt, första gången för mig. Kommer vara död när den startar 2.30 men ska dopa mig med Ben & Jerrys-glass och många kommentarer om kläder och tal.

Gonatt, kind of!

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar