Stall Vall

söndag 12 februari 2017

Tappskotönt

Staaarlight!
Andreas har ny telefon som tar superfina porträttbilder.
 
Se på det där oskyldiga ansiktet. Who, me?
 
Hela familjen tog en promenad i lillskogen med Ice, Karin och Sune. Det är härligt idylliskt i ca 20 minuter sen börjar somliga (barnen) klaga på att det är sååå jobbigt att gå och så buttar dom ner varann i mossan och släpar benen efter sig klagandes. Det är så synd så synd om dom.
Klena stackare.
 
Nånting stort hände förresten i helgen, Andreas uttryckte plötsligt att det lät "fel" att jag sa "mina hästar" i nåt sammanhang när vi pratade med kompisar om dom. Så nu är det "våra hästar" som gäller. Våra familjemedlemmar. Kan låta självklart för många men det har ju hela tiden varit min hobby (ganska färsk hobby också, 4 år bara) och de bor ju inte hemma hos oss så då det blir ju en distans till hästeriet för den som inte har det som ett gemensamt intresse. Så det kändes så himla fint att det bara kom upp sådär, blev helt rörd. Våra hästar. Jepp, helt rätt <3
-----------------------------------------
Efteråt promenaden hämtade jag in Starlight för vi skulle träffa Helena och Calle (igen!) i ridhuset. Då upptäcks att Starlight minsann sprungit av sig en framsko. Vad trött jag blir. Nu blir det gummiboots i hagen resten av broddsäsongen. Hon såg iaf fin ut och de enda 2 sömmarna som syntes på undersidan av hoven kunde jag dra ut så jag åkte till ridhuset ändå. Helena vad där för första gången och åkte som tur var fel ett par gånger innan hon hittade dit så jag och S blev bara sisådär 30 minuter sena. Jag lyckades nämligen bryta av sadelkammarnyckeln i låset också. Because why not.
 
Sprang med henne först och hon såg finfin ut och kändes väldigt fin i ridningen sen också. Skönt, då missar jag inte träningen imorrn. Tyvärr hittade jag inte skon och 3 sömmar sitter kvar och dessutom ska Pär ändå komma och snickra på en sko på Zia (vad håller dom på med i hagen??) på tisdag så det löser sig smidigt ändå. Bra tajming på tappsko även denna gången. Ridhusträning inbokad så då funkar det ändå att rida OCH Pär drar på semester en vecka på onsdag så vi hinner få hjälp innan. Puuuh.
 
/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar