Stall Vall

torsdag 23 februari 2017

Svettigt

Plötsligt kom det ner en massa snö och sociala medier uppdaterades med härliga inlägg om snögalopper i dagsljus. Själv hade jag ledig dag igår men var på friluftsdag med barnen på skridskobanan. Himla skoj men jag åker hellre än bra kan man säga. Och skridskor är osköna saker.

Rensade ur lite fryspåsar med innanlår från förra gången vi köpte kött för att göra plats för det nya och har nu testat att göra pulled beef. Om my gaaad, we are late at the party, jag vet, men vad gott det är!! Har gjort 2 olika batchar med olika grilloljor, gulaschsoppa av den misslyckade omgången (där jag blandade ihop hur man gjorde pulled med rostbiff och la inget lock på = blev stek istället) och så gjorde jag köttbullar av 1,5 kg nötfärs från gamla omgången. Vi har såå mkt mat att bara plocka fram nu. Guld! Igår åt vi pulled beef med sallad och tsatsiki i pitabröd. Nu dreglar jag när jag skriver.

För att slippa gå upp mitt i natten och ta ut grytan så fick
det stå i 10 goa timmar i ugnen.
 
Isen på Tingvalla var varken skottad eller spolad efter snön som kom ner på fm.
Man landade mjukt om man ramlade. Vilket jag inte gjorde för ramla är läskigt
och jag tror det finns vetenskapliga bevis för att man bryter alla ben i kroppen
om man ramlar efter 40 så jag åker väldigt kontrollerat och försiktigt.
 
Batch nr 2
Till slut fick även vi komma ut och snögaloppera men i mörkret, uuuh va härligt det var. Fluff fluff fluff lät det och bakben som jobbade. Tyvärr har det regnat inatt och sen lite minusgrader och nu är det nog plusgrader så det sköna underlaget är troligtvis borta igen.
Starlight fick en väldigt lösgjord ryttare i sadeln som först åkt skridskor och sträckt ut på fm och sen varit på massage och fått healing (spännande grejer, får se om jag känner nån effekt framöver).
Hon var pigg o glad som vanligt, lite studsig i början av galoppvägen men inte så farligt, hon är verkligen mkt mer chill när det är mörkt.

Svettigt med galopp
Får se vad det blir ikväll, ev ridhuset, vi behöver komma in dit men om det finns snö kvar så kanske vi passar på att rida ut idag igen.

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar