Stall Vall

söndag 19 februari 2017

Fredag till söndag

Medan jag var i Göteborg så var det spännande väder i Karlstad. Minusgrader - regn - minusgrader - mer regn. Sviiinhalt tydligen och det märktes när jag klev av på perrongen hemma i torsdags em, det hade hunnit frysas om över sandningen. På fredag morgon när jag skulle till stallet så var bilen helt igenisad sen 2 dygn tillbaks, tog 20 minuter innan jag kunde åka iväg.


Det fick bli en barbacka-klätterrunda i sandgropen. S var pigg och spökig, såg läskiga saker så det tvärnitades och studsades åt sidan och hölls på. Störigt men bra balansträning.
Efteråt fick hon gå ut i hagen igen med bootsen på, hittills ingen ny tappsko.
 

Lördagens motion blev en skritt- och travrunda på 1,20h med Karin & Zia och Ice som handhäst. Nästan inget spök alls från Starlight och Ice verkade lycklig över att få trava med. Snart snart är det vår på riktigt och då blir det lättare med ponnymotionen.

Efter stallet åkte jag o Andreas och hämtade kött som vi beställt av en bekant. Sen hade jag å göra resten av kvällen. Massa färs som skulle delas upp och sen bitar som skulle styckas upp. Känns gött att ha säkrat tillgången till fint ekokött ett tag framöver.


Sen blev det söndag. Jättetrött var jag, vaknade med ett ryck vid 10 av ett sms fr Helena och inser att jag inte skrivit in i kalendern att vi skulle ses efter lunch och jag hade dubbelbokat mig. Är det inte uppskrivet så finns det inte...
Det löste sig men jag avskyr när det blir så, vill inte vara sån som bangar m kort varsel. 

Dubbelbokningen var långtur med Karin, vi skulle gjort den igår men det funkade inte så blev idag istället, viktig del av träningen som jag inte gärna ställer in. 26 km i snitthastighet 10,8, ganska mkt galopp på två aspigga dryghästar. Zia var som ett ånglok och Starlight studsig och ibland brallig. Men till slut fick vi rulla fram i lugn stabil e k o n o m i s k galopp och det var fantastiskt. Kom ihåg gps-klockan för en gångs skull och känner mig så redo för tävling. Törs knappt tänka på den bara för då står hon väl i hagen på tre ben plötsligt. 


/G




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar