Stall Vall

torsdag 9 februari 2017

Poopies

Välkommen till den sugigaste månaden på året - februari. Det är kallt, månader av mörker bakom sig men inte tillräckligt mkt ljus framför sig än för att hämta hem solljusbristen. Jag avskyr februari.  


Livet är rätt schysst och jag har verkligen inte mkt att klaga på men det hjälper inte, är på dåligt humör idag ändå.
Hann inte motionera nån häst, bara stallfixa, så det irriterar mig. 
Skulle varit på möbelmässan i Stockholm idag för första ggn på flera år men Olivia åkte på nån slags magsjuka i tisdags så det var bara att stanna hemma.
Tack o lov så har det gått mer än 48 h och ingen av oss andra blivit sjuka så pheuuw. Men tänk vilken mardröm om jag skulle blivit dålig på mässan. The horror!

Igår hade vi kul iaf, jag fick biljetter till Nour El Refais show En komisk depression av Andreas i födelsedagspresent så jag o Karin var på den igår. Så j ä v l a bra, skrattade och grät om vartannat, hon är fantastisk! 
Och kroniskt deprimerad. Hon föredrar den mörka kalla årstiden för den matchar hennes humör vilket gör det lättare att känna sig gladare vissa dagar. Att vara låg när solen skiner gör det liksom bara värre. Väldigt bra beskrivet, är tacksam för att bara vara åhörare och inte behöva ha upplevt verklig depression. 

Nu ska jag sova och drömma om att få ligga i soffan och äta godis varje kväll till april.

/G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar