Stall Vall

måndag 6 februari 2017

Nytta med nöje

Min vilja att blogga är (ganska) stark men inte min ork att plocka fram datorn på kvällarna och mobilen är så pillrig att skriva på så därför blir det långt mellan inläggen. Nu får det bli mobilen iaf.

Är rätt så peppat hästliv just nu, ta i trä så är hästarna hela och friska och vi har ett riktigt bra flyt i träningen. I lördags åkte vi till Pär och gjorde en servicegenomgång på Starlight. Nerslitna brodd som inte gick att skruva ur och en sko bortsparkad nånstans i hagen blev fixat och sen släppte han lös oss på de härliga snövägarna utanför Munkfors.
Guud vad kul det var, Zia och Starlight kämpade på fint på de kuperade vägarna, pigga som tusan och med massor av energi kvar efter 22 km. Och det finns fler milslånga vägar att utforska där borta. Man kan t o m rida till min pappa därifrån så det måste vi så klart testa framöver.
Karin o jag har inte ridit ihop m skimlarna på en sån här tur sen förra vintern, sån energiboost.

Dagen innan slutade jag jobbet lite tidigare och hann ta en skogstur med Starlight och Ice i dagsljus. Blev en sån där skön skrittrunda med lite klättring och Ice skötte sig sådär exemplariskt så man kan inbilla sig att hon alltid är sån.

Starlight taggad och redo i startbox...jag menar smedjan.

Min drömhäst <3
Vacker, känslig men ändå stenhård!

Vet inte varför jag är så röd i ansiktet, är inte jag som galopperat uppför bergen.
Kylan och orange mössa som förstärker skulle jag tro. Snyggt (insert valfri sideye-emoji).

Igår kväll kom Madde och hälsade på och jag passade på att låna hennes magiska händer för massage åt Starlight. 
När hon åkt tog vi en promenad med Ice och en LUGN Sune. Mycket ovanligt. Vaken men jordad, sån Sune vill en ju umgås med.

Idag var det skimlarnas tur att få skritta igång efter lördagen, Starlight kändes mjuk och klev på bra och hennes högra bak var betydligt mindre galligt efter en dag i hagen så lindning två nätter i rad efter hårdare pass var nog bra. 

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar