Stall Vall

tisdag 28 februari 2017

Måndagsträning

Ja det var ju en himla tur att vi tog det där galopp-passet i söndags för igår och idag ser det ut så här utanför, spöregn.

Inte mycket snö på det här sportlovet.
Eftersom pengar är till för att brännas så passade Emil på att investera Xbox-pengarna i en egen skateboard när vi var i skatehallen igår. Se så happy man kan bli.

Läskigt glad kan man kanske tycka :O
På kvällen var det dags för dressyrträning, vi lyckades bli några minuter försenade FÖR JAG HITTADE INTE HÄSTARNA I HAGEN. Alltså, ärligt. Mörkt och regnigt och de kräken sa inte ett pip när jag ropade och gick runt. Hittade dom till slut kurandes på ett ställe långt ner där det var barmark och massa träd utanför hagen så de syntes inte i mörkret. Man kan ju tycka att de borde vara lite intresserade av att gå in iaf. Starlight var seg som sirap och gick lååångsamt bakom mig mot stallet, som att promenera med Ice typ. Blev nästan fundersam på om hon var halt så jag började jogga med henne och då vaknade hon till liv. Sen gick hon långsamt igen när vi började gå igen. Det ihärdiga regnandet hade nog sugit energin ur henne.
 
På stallgången såg hon blöt och sur ut och kändes riktigt opepp på att åka iväg och träna. Men näedå, hon var fin och med på noterna när vi väl var i ridhuset och hon kommit igång. Och Karin var supernöjd med Zia som varit jättefin också så vi kan nog konstatera att mittemellan-långpass med mkt galopp dagen innan träning var riktigt bra.
 
Det har inte blivit några ridhuspass sen förra träningen så även om Starlight bara blir starkare, finare och mer avspänd så behöver jag absolut mer sitsträning, känner mig som en fladdrande vante däruppe när det går för länge mellan "inomhuspassen". Först i slutet som jag hittar någorlunda rätt och det är ju för sent men som jag tjatat om senaste månaden så är det inte långt kvar tills ridbanan går att använda igen och då jäklar ska det drillas.
 
/G
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar