Stall Vall

lördag 25 februari 2017

Jösses

Eeh det är bara 2 veckor kvar till tävling. På onsdag ska de skos och jag vete fan vad det kommer vara för underlag. Har aldrig tävlat så här tidigt på året förut och lever ff på hoppet att slippa brodd men som det ser ut nu så är det nog kört.

Ice och jag tog en barbackatur i lillskogen och på den plogade skogsvägen var underlaget riktigt bra så vi travade en hel del. Hon är för pigg för mitt bästa och brallning låg i luften men annars är hon för härlig.


Nån som inte var så himla härlig idag var Starlight, vi åkte iväg och löshoppade med henne och Zia. Hade anmält oss sent så vi blev inpetade på de tider som fanns och fick en halvtimme emellan. Jag passade på att tömköra henne på utebanan under tiden och hon var såå dryg. Riktigt tävlingstaggad gnäggandes efter Zia som var inne i ridhuset och jag har aldrig haft så dålig koll på tömmarna och hon sprejade halva ridbanan med bajs.
Skäms redan nu för vad jobbig hon kommer vara på Pålsboda, är bara en tidsfråga innan pälsfällningen drar igång på allvar också. Gudhjälpeossalla!
 
 
Hoppningen gick sen jättebra, pigg och mkt mer avspänd mot hindren. Det märkte även Fanny som ansvarade för löshoppningen, som kom ihåg och jämförde med sist. Kul! Zia hade hoppat jättefint också. Gillar verkligen Lovahagens löshoppning - är lugnt, harmoniskt och proffsigt anpassat efter olika hästars behov.


Skruttan ser ut som en raggsocka här.
Men här ser man att det finns muskler under pälsen.


Som en stor kanin som citat Fanny - hoppar med livet som insats. Haha, jepp.
 
Spring spring spring. Hon är tack o lov väldigt lyhörd på
stoppsignalerna även om hon är taggad och spänd.

Imorrn blir det ridhuset, vi måste träna lite inför dressyrträningen på måndag. Sen vill jag få till en sista långritt innan tävlingen, helst senast onsdag. Får se vart det blir, underlaget får bestämma.

/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar