Stall Vall

tisdag 14 februari 2017

Gs day off

Jajemen, jag har varit ledig och jag vet minsann hur man roar sig då.
Vaknade med ett ryck kl 7 när resten av familjen vaknade till liv då mobilen påminde att sotaren skulle komma mellan 7-9.30.
Ingen sovmorgon alls = sad smiley men också lite glad smiley för då sov jag iaf inte bort halva morgonen. Sen har jag städat lite sporadiskt här o där, åkt behålös i fulkläder till Granngården och köpt gummiboots till Starlight och toarengöring, just for fun.
Städat lite till och sen åkt till stallet så Pär kunde slå på tappskorna, ridit galoppvägen med Linda & Zia och nu sitter jag med nymålade naglar och försöker blogga och äta Ben & Jerrys-glass utan att paja nagellacket. (Det ser rätt opajat ut, är nog mest tack vare topcoaten Seche Vite, helt outstanding vad det snabbtorkar).
Bootsen var hårda och ser ut att kunna bli skav av dom så
de åker tillbaka till affären. Toasprejen gjorde sitt jobb.
Starlight var som en kanin på speed, studsade för allt och var sådär jobbig första halvan som hon var i lördags men sen blev det lite uppförslut på slingan och då fick hon fokusera på att använda benen istället och blev så trevlig så. Traven hem på åkervägen var jättefin!
1,23h och 15 km, snitthastighet 10,5, underlaget sisådär, inte i närheten av vägarna i Munkfors. Det känns riktigt gött att rundan kändes som en vardagsmatrunda för oss, ett vanligt träningspass, inget extra. Jag hade tänkt ta 2 varv egentligen, totalt ca 22 km men underlaget för lite för trist och Linda skulle ändå bara ta ett varv så jag hängde på henne hem. Har jag sagt att jag längtar till våren?

Skojade till det lite med mig själv och släppte ner vågen i en av
höpåsarna fr loftet, för att inte glömma hänga upp den i stallet.
Glömde självklart det direkt och ställde ut alla påsarna.
I vilken ligger VÅGEN? Och så undrar folk varför det
alltid tar så lång tid för hästfolk att komma hem fr stallet.
Ska till kontoret i Göteborg ons-tor för att lära mig lite nya arbetsuppgifter, tåget går 6.13 imorrn :O
Hoppas verkligen SJ (eller vilket bolag det nu är som ansvarar för tågen, rälsen, vägbommen i Mellerud, kiosken vid station??) sköter sig så vi inte fastnar halvvägs. Eller ve o fasa, nåt bombhot som det var förra veckan. Jag gillar min bil, den rullar dit jag vill, när jag vill. Litar inte på tåg.
Litar iofs mindre på min förmåga att köra bil i Göteborgs innerstad så det är nog det bästa för alla att jag åker tåg. Det är rätt gött när man väl sitter på det men jag har en inbyggd stress sen jag var barn att jag ska missa tiden eller sätta mig på fel tåg.

Nu ska jag försöka sova ordentligt, det är inte helt lätt när man samtidigt är rädd att försova sig. Jag är min egen värsta fiende.

Gonatt!

/G

Ps. Vissa människor är nog menade att ramla in i ens liv, även om man inte ens setts irl. Hon lyfte min dag till en extra hög nivå när jag läste detta inlägget vid frukosten: När internet är bra
Kan inte annat än hålla med och tillägga att jag är så himla glad att jag råkade springa på C's blogg, minns inte ens när eller hur det var men jag blev ett fan direkt. Rolig, smart, nyfiken, ifrågasättande och jag lär mig massor av både inläggen och kommentarerna och så mkt igenkänning. Instant love. Fast inte creepy stalker-sorten!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar