Stall Vall

måndag 19 december 2016

Tidig tömkörning

Det är så gött att ta stallet på morgonen, mörkt och jävvligt är det men det är det ju på kvällen också.
När jag skulle hämta Starlight för att åka iväg och tömköra så fick jag leta i dimman och mörkret och hittade till slut några lysande ögon längst bort i hagen. Så klart.
Lagom tills jag kom fram så rejsade dom iväg utan mig så jag fick gå själv i mörkret tillbaka till stallet där dom stod och väntade. Tack kompisar, verkligen...tack.

 Hohoo var e ni??

Tömkörde för första gången i ridhuset och för första gången sen ridbanan blev frusen och oanvändbar - dvs på väldigt länge. Usch vad kass jag är på det och fy vad svår hon är ibland. Idag var det välta inåt och gärna springa på liten volt så när som möjligt. Trampade sönder longeringspöet gjorde hon också. Men hon sprang fint iaf, lite spänd av ridhuset och därför inte så engagerad och lyhörd så det blev inget lysande pass.


Lite som ett andra hem nu när matte tänker få valuta för
ridhuskortet.

Madde var ute och masserade henne idag och hon fick beröm för sin överlinje som stärk sig ordentligt. Och nu var hon inte alls lika öm i vänstra sidan av halsen. Fick några riktigt bra stretchövningar också och nästa vecka kommer ET-Cecilia. Alla förutsättningar för bra vinterträning. Om det kommer snö... Hon ska få lite kort vila snart också, efter dressyrträning på torsdag så blir det nog ett par joggingpass i ridhuset och sen paus i 1,5-2 veckor.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar