Stall Vall

lördag 3 december 2016

Tappsko in a good way

Jamen då är vi inne i december nu då, crazy-månaden som det ska hetsköpas, städas och mysas i. Vår renovering är nästan klar så snart kan allt ställas tillbaka och resten av julpyntet hängas upp.
Aldrig mer renovering nära jul, andra ggn nu och det är bara för körigt.

December är också lika med få börja öppna julkalendern Linda gav mig i 40-årspresent. Hur pysslig får man vara egentligen, är helt imponerad och rörd över ansträngningen för min skull <3 
Är som ett barn varje morgon :D

Inte nog med att mina vänner tvingats gå på två födelsedagsfester, i fredags när jag och Karin skulle äta middag på Pinchos och se musikalen Tillbaka till den förbjudna planeten, hennes fina present, så visade det sig att det var en konspiration.
Jag gjorde lite ärenden på stan och gick sen till restaurangen för att möta upp Karin som ev skulle bli några minuter sen.
Enligt personalen så var det bokat för 6 personer och jag är uppenbarligen så trög så jag tyckte det lät jäättekonstigt och nääe då måste Karin bokat fel på nätet. Medan jag ringer Karin, som precis skickat meddelande att hon sitter fast i bilkö på E18 pga olycka, så säger jag t o m att ja hon är ju inte så himla teknisk av sig så hon kan säkert ha råkat trycka fel.
-Jaså är hon inte säger en röst bakom mig, och där står Linda och Linda.
Jag blev så paff så jag skrek rakt ut haha.
Sen garvade vi och blev ledda till bordet babblandes och plötsligt kommer slår det mig att just det ja, undrar vilka de andra två är? Det var ju bokat för sex pers.
Tadaa!! Madde och Helena poppar upp bakom soffryggen fr bordet FRAMFÖR vårt, dvs det bord vi nyss passerat.
Jag kapitulerar och bekänner mig vara den mest disträa, trögtänkta människan på jorden just nu.

Fick en helt underbar kväll med finaste vännerna, otroooligt roligt att bli så överraskad. Händer ju nästan aldrig i vuxen ålder. Tack!!
(Madde har tydligen hållit sig borta senaste veckorna av rädsla att försäga sig så nu törs hon äntligen komma tillbaka till Vall igen.)

I lördags var det dags för hovvårdskursen (fast vi lärde oss alltså ta av/slå på tappskor) som vi anmälde oss till för ett bra tag sen.
Var sååå omotiverad. Med trött hjärna så kändes det som Mount Everest att få till nån energi för att kunna lära sig. Lesson learned - inte boka kurs i december.

Men självklart blev det superkul och vi lärde oss massor när vi var på plats.
Starlight var enormt tålmodig med min, Karin o Lindas fipplande med tänger, söm o hammare. 
Att det skulle bli kul att umgås tvivlade jag inte på, det vara själva lärandet, om nåt skulle gå in, men det var så himla intressant så det kom av sig självt. Nu ska en bara minnas till den gången en behöver fixa det på riktigt :O

Kolla proffsen va!



Tadaa!

/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar