Stall Vall

lördag 24 december 2016

Taggad

Nytt jobb innebar tydligen ny energi. Helt fantastiskt att känna att jag hamnat helt rätt och att ha ork kvar efter arbetsdagens slut. Så nu har träningslusten kommit tillbaka och jag har börjat smida planer inför tävlingssäsongen. Trodde jag faktiskt inte med tanke på hur det känts under hösten. Brukar alltid bli glad när tävlingsterminen publiceras men i år kände jag mig helt likgiltig. Fram tills nu. Nu är jag skittaggad! Så jäkla gött!

Sedan är ju tidsbristen fortfarande ett faktum, det har ju liksom inte förändrats. Men med en helt annan energi så känns allt lite mer möjligt i alla fall. Ska försöka sätta igång Zia igen efter runt 3 månader av att typ inte göra nåt. Så får vi se hur det går.

Sune tränas på. Vi har haft sadelproblem som nu är åtgärdat och så har Madde masserat honom då han var riktigt spänd, troligtvis efter sadeln. Har en tid bokad med ET-Cecilia i veckan som kommer så får vi se vad hon säger. Skulle behövas snö nu så att man kan rasta av hästarna lite mer än bara i ridhuset. Längtar efter att rida vår fina galopprunda med ett tjockt lager snö i strålande sol. Får se om tomten ger oss lite bättre träningsmöjligheter, förra året fick vi ju en massa snö i januari. Helt underbart!

God jul allihop!

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar