Stall Vall

lördag 24 december 2016

Kul jul

Ho ho ho, här kommer lite jul bilder fr gårdagen och idag.
Hur Hahnes firar jul typ (vi har nyss överlevt julklappsspelet, barnen lagt sig och de andra spelar Fallout-Monopal medan jag tittar på och låter mig underhållas av kaoset).

Vi startade 23/12 med att åka norrut till pappa och hugga gran.
Emil gick all in på lumberjack-stilen.

Braständning


Idylliskt värre 


Fågelmatare med talg. Ser ni pyttelilla fågeln?


Morfar och Olivia


Selfie med pappas sambo Lena :)


Vi gallrade lite smågranar när vi ändå hade farten uppe så Olli byggde en koja.

Det blev en snabbvisit hos pappa så skogsmullig förmiddag byttes mot julklappsshopping inne i stan och årliga 23/12-middagen på O'Learys med Andreas, supermysig tradition med lite egentid mitt i allt familjeumgänge. På kvällen medan vi slog in paket så var jag så trött och slut så jag var inte rolig att vara i närheten av, en riktig energiutsugare. Gick över när alla måsten var klara, det svänger som en pendel på crack det där humöret.

Fick en amazing och passande present i sista luckan i adventskalender fr Linda. Hon har verkligen skämt bort mig enormt, har fått allt möjligt mellan minttabletter till bio- och spabesök <3


Efter frukost åkte hela familjen plus barnens kusin Jack och morbror Peter till stallet för promenad i lillskogen. Lyckades få till ett julkort.


På väg att balla ur.


SMS - hur man får ner barnen till julgranen när de inte längre tror på tomten (och de vuxna vägrar jobba häcken av sig för att sen ge cred för sitt slit till gammal påhittad gubbe).



I julklappsutdelartagen, vi prickade väldigt rätt i år. Glada barn :)


God jul!

/G












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar